Продукти
Pішення для бізнесу
Підключення
Тарифи
Компанія

Як продавати за кордон з України

Як продавати за кордон з України

Деякі підприємці знаходять свою ланку в Україні та працюють тільки на локальний ринок. А інші, досягнувши успіху вдома, хочуть вивести свій продукт на новий ринок, щоб збільшити обіг клієнтської бази.

Якщо ви також плануєте виходили на новий ринок, радимо переглянути нашу статтю. Ми проведемо аналіз іноземних ринків, розберемося як почати продавати за кордон через інтернет, оцінимо всі переваги та недоліки, способи оплати, тощо.

Переваги та недоліки продажів за кордон

Розширення та просування бізнесу в іншій країні вимагає вкладень часу та грошей, якщо ви хочете зробити це правильно. Перед тим, як почати, ознайомтеся з плюсами та мінусами, які можуть виникнути.

Переваги

  • Потенціал для створення нової клієнтської бази

З розширенням кордонів продажів, у бізнесу з’являється потенціал для створення нової клієнтської бази. 

  • Збільшення доходів 

Міжнародна експансія та доступ до широкої аудиторії покупців може бути надзвичайно прибутковим.

  • Підвищення впізнаваності бренду

Збільшення продажів на європейському ринку призводять до того, що ваш бренд поживає великою кількістю клієнтів, це призводить до підвищення впізнаваності компанії.

  • Ріст бізнесу

Реалізація продукції на закордонні ринки забезпечує швидший ріст бізнесу. Нова аудиторія буде знайомитися з вашим продуктом або послугою. Це призведе до подальшого розширення компанії.

  • Будьте попереду конкурентів

Виходьте на ринок раніше, ніж це зроблять ваші конкуренти. Розширення за кордоном дозволяє вам отримати доступ до нових клієнтів та відомість, яку вони не можуть мати. Вихід на кордон — це бути на крок попереду.

Недоліки

  • Обмеження країн

Вихід на нові ринки може бути складним. Бізнес повинен адаптуватися та діяти відповідно до законодавства країни. Ці правила можуть сильно відрізнятися від правил України. Важливо найняти гарного юриста, який допоможе вашому бізнесу відповідати вимогам.

  • Вартість просування бізнесу

Чи плануєте ви довготривале розширення, чи просто тестуєте ринок, вам варто підготуватися та врахувати всі можливі витрати. Маркетинг, реклама, юридичні послуги, міжнародні кур’єри, тощо.

  • Складності мови

Треба розуміти, що з виходом на іноземну аудиторію, сайт доведеться допрацьовувати. Зробити англомовну версію веб-ресурсу — як мінімум.

З чого почати продавати за кордон

Перед тим як продавати товари за кордон, ретельно продумайте ваші дії, складіть бізнес-план. Він повинен містити: всі майбутні витрати, плани просування, рекламу та маркетинг, ринок споживачів, можливі проблеми та їх розв’язання, доставку, юридичні питання, а головне, що продавати за кордон. 

Переконайтесь, що ваших фінансів достатньо, а також, що ви зможете компенсувати всі витрати після відрахування податків та європейських зборів. Оберіть один з найбільш прикладних варіантів виходу на міжнародний ринок.

  • Починати з малого на чинній торгівельній онлайн-платформі. Такі авторитетні сайти, як eBay, часто можуть дати вам більше можливостей за меншу ціну. Вони дозволяють перевірити попит на ваш асортимент продукції, перед тим як витрачати велику суму в трансформацію власного сайту.
  • Оптимізація свого веб-сайту. Оптимізувати ваш чинний веб-сайт для міжнародних покупців. Встановіть перемикач на різні мовні версії. Вкажіть варіанти доставки та її вартість для певних країн.
  • Створення окремого сайту під конкретні ринки. Найбільш поглиблений варіант  — створити веб-сайт, призначений для клієнтів тільки з одного регіону або країни. Продукти та стратегія, які працюють в Україні, можуть не працювати в інших країнах, тому веб-сайт має вам повну гнучкість для оцінки попиту на ваші товари. Якщо ви оберете цей маршрут, не забудьте протестувати сайт та переконатися в правильності роботи: перекладі тексту, конвертації валюти та розрахунку вартості доставки.
Аналіз іноземного ринку
Аналіз іноземного ринку

Якщо все зробити правильно, онлайн-торгівля може бути повноцінними та прибутковим варіантом для підприємців малого бізнесу та для великих брендів.

Під час вивчення альтернативного закордонного ринку фірма повинна враховувати багато факторів. Поточні та потенційні розміри ринку, рівень конкуренції, з яким компанія зіштовхнеться, правове та політичне середовище ринку, а також соціально-культурні фактори, які можуть вплинути на діяльність фірми. Інформація про деякі з цих факторів відносно об’єктивна та її легко отримати.

Ринковий потенціал

Перший крок продавця у виборі закордонного ринку — це визначення ринкового потенціалу.

Чи сподобається ваш продукт або послуга людям в певних країнах? Враховуйте клімат, інтереси та культуру населення. Продукт можу бути дуже актуальний в одних регіонах, але не мав попит в інших.

Рівень конкуренції

Під час вибору ринку фірма повинна враховувати рівень конкуренції. Необхідно визначити кількість та розмір фірм конкурентів, їхню відносні частку ринку, ціноутворення та стратегії.

Порівняйте ці фактори з ринковими умовами та власною конкурентною позицією.

Політичне середовище

Де б продавець не знаходився, він повинен дотримуватися закону. Позбавтеся головного болю та з самого початку переконайтесь, що ваш бізнес відповідає вимогам. Наприклад, пересилання деяких товарів, таких як, рослинні продукти та рідини, обмежені поштовими службами.

Документи

У вас повинні бути всі необхідні документи на бізнес, квитанції про сплату податків, дозвіл на імпорт в країну, права на продукцію. Ознайомтесь з правилами обраної країни щодо зберігання ділової документації. Ви повинні мати архів з електронними рахунками та квитанціями.

Найпродуктивніші країни для просування малого бізнесу
Найпродуктивніші країни для просування малого бізнесу

Бразилія

Бразилія відкриває великі можливості практично у будь-якій сфері. Країна досягає успіхів у сфері сільського господарства та є перспективним ІТ-ринком. У Бразилії найбільша кількість населення у Південній Америці, а її економіка зросла приблизно на 3,11 відсотка торік.

Перспективні сфери: обладнання для переробки сільськогосподарської продукції, споживацькі товари, комп’ютери, а також продукти та послуги ІТ.

Індонезія

Найсильніша економіка в Південно-Східній Азії та четверте за кількістю населення у світі, половина якого молодша 30 років. За оцінками Індонезії, економічний ріст минулого року склав 8 відсотків. Проте, нормативно-правове середовище залишається складним та може зробити ведення бізнесу доволі дорогим.

Перспективні сфери: продукти та послуги ІТ, фінансові та банківські послуги, освіта та професійна підготовка спеціалістів різноманітних галузей.

Мексика

Є учасником Північноамериканської угоди про вільну торгівлю. Мексика довгий час було торгівельним партнером США.

Перспективні сфери: споживацькі товари, упаковка та пластмаси, туризм та пов’язані з туризмом послуги, а також житлове будівництво.

Нігерія

На цю західноафриканську країну — найбільш густонаселену країну на континенті, припадає 40 відсотків всіх імпортованих товарів. У 2009 році вона продемонструвала вражаючі темпи росту ВВП у 6.1 відсоток та поставила собі за мету ввійти у 20 найсильніших економік світу до кінця 2020 року. Попит на іноземні товари там високий. Але варто уважно поставитися до імпорту товару в країну, через рівень злочинності, можливо шахрайства та важкої енергетичної та транспортної інфраструктури.

Перспективні сфери: медичні послуги та обладнання, автомобільні запчастини, фінансові послуги.

Підвенна Африка

Південна Африка — це економіка, яка активно розвивається, на частку якої у 2010 році припадав 31 відсоток ВВП країн Африки на південь від Сахари. Країна є привабливим ринком для багатьох підприємств завдяки стабільній банківській системі, а також інфраструктурі та бізнесу, що розвиваються.

Перспективні галузі: транспортний консалтинг та послуги, франшизи у різноманітних секторах, ІТ-консалтинг та обладнання.

Туреччина

Економіка Туреччини торік зросла на 4,6 відсотка. Це політично та фінансово стабільна країна, що подала заявку на членство в Європейському Союзі.

Перспективні галузі: туристичні послуги та продукти, а також споживацькі товари.

Підготовка сайту
  • Використовуйте свій український веб-сайт або створіть окремий сайт під конкретні ринки.
  • Підготуйте сайт, створіть переклад сторінок для нової аудиторії. 
  • Завжди підтримуйте актуальність та точність асортименту продукції. 
  • Додайте на сайт адреси сторінок соцмереж вашого бізнесу, наприклад instagram та Facebook.

На сайті ви повинні надати:

  • Назву компанії, контактні дані та адресу
  • Опис товарів або послуг
  • Ціна, включно з податками
  • Способи оплати
  • Порядок та терміни доставки 
  • Умови повернення (уточніть які товари не підлягають поверненню)
  • Вартість використання телефонних ліній або іншого зв’язку для оформлення замовлення
    Ця інформація повинна бути простою та доступною для розуміння.
Оформлення замовлення та доставка

Оформлення замовлення

Надайте покупцю копію підтвердження замовлення електронною поштою або в іншому форматі, який він може зберегти для подальшого використання.

Ви повинні повідомити покупцю, що він може повернути своє замовлення протягом 14 днів після його доставки.

Способи, вартість та терміни доставки

Щоб ваші закордонні клієнти отримали замовлення, можна скористатися послугами компаній, які роблять міжнародну доставку. Наприклад:

  • Nova Poshta Global. Преміум доставка в короткі терміни. Економ з більш довготривалим терміном та привабливою ціною. Спеціальні тарифи для відправлень у Молдову та США.
  • Укрпошта. Міжнародні відправлення від Укрпошти — це можливість здійснити доставку у будь-який куточок світу. Низькі тарифи та оптимальні терміни пересилки.
  • Meest Express. Доставка міжнародних поштових відправлень — це своєчасна, безпечна ти вигідна доставка посилок з України в країни ЄС, СНД, США та Канаду.
    Ціна та терміни у кожного провайдера відрізняються та залежать від країни отримувача, ваги та габаритів відправлення.
    Оформленням доставки ви можете займатися особисто або найняти митного брокера.
    Для оформлення вам знадобляться такі документи:
  • квитанція оплати, яка буде передана покупцю;
  • товарно-транспортні документи міжнародного зразка;
  • гарантія, якщо вона необхідна.

Низка товарів може змінюватися залежно від типу товару.

Також варто враховувати заборонені для відправлення продукти, наприклад: 

  • зброя;
  • анаболічні стероїди;
  • ліки;
  • наркотики та психотропні речовини;
  • отруйні та радіоактивні речовини;
  • піратські та контрафактні предмети (відео- та аудіоматеріали).

Це не повний список, і кожна держава має свій перелік заборонених товарів та послуг. Ознайомитись із ними можна на сайтах митних служб.

Спосіб оплати

Приймати платежі від клієнтів можна кількома способами:

  • банківський переказ за номером рахунку; 
  • оплата під час отримання кур’єру;
  • післяплата;
  • онлайн-оплата на сайті.

Останній спосіб — онлайн-платежі — найкраще пасує для роботи із закордонними клієнтами: це зручно, знайомо клієнтам та безпечно. Можна запропонувати як стандартну оплату картками, так і локальні платіжні рішення.

Щоб налаштувати платежі на сайті, підприємці, зазвичай, співпрацюють з такими платіжними сервісами, як Tranzzo. Таким чином бізнес отримує можливість швидко під’єднати кілька методів оплати та приймати платежі в різних валютах. До того ж продавцям не варто хвилюватися про захист платежів, юридичних та технічних питаннях.

Реклама

Можна рекламувати свій бізнес кількома способами. Розгляньмо деякі з них далі.

Просування через соцмережі

Найбільш простий та доступний варіант реклами — просування в соцмережах. Це прекрасний спосіб для маркетологів будь-якої галузі знайти нових клієнтів. Найпопулярніші платформи — Instagram, Facebook, Twitter, TikTok, LinkedIn.
Визначте, якою платформою найчастіше користується ваша цільова аудиторія, та створіть акаунт компанії.

Робота з маркетинговим агентством

Якщо ви хочете просувати свої продукти та послуги в іншій країні, варто розглянути варіант роботи з місцевим маркетинговим агентством. Спеціалісти такого агентства орієнтуються в локальних трендах та розуміють специфіку свого ринку, тому швидше зможуть розробити маркетингову стратегію для аудиторії, яка поки що для вас нова.

Партнерство

Ще один спосіб розвивати бізнес за кордоном — співпрацювати з іншою компанією. Якщо, наприклад, ви вибудували свій бренд одягу в Україні, то можете налагодити співробітництво із закордонними онлайн-рітейлерами, щоб вивести свої товари на новий ринок.

Для просування бізнесу за кордон, ви можете використати такі популярні платформи як eBay та Amazon.

Торгівельні платформи

eBay

Популярна американська онлайн-платформа. Дуже приваблива для продавців, бо через eBay можна пропонувати товари покупцям з усього світу. Крім традиційного продажу товарів з фіксованою ціною на платформі існує формат аукціону. eBay має 14 міжнародних веб-сайтів, на який ви можете розміщувати свої продукти та напряму орієнтуватися на клієнтів у цих країнах.

Amazon

Amazon — це найпопулярніший міжнародний онлайн-маркетплейс, яким щоденно користуються тисячі покупців та продавців. У першому кварталі 2016 року в Amazon було понад 310 мільйонів активних користувачів з усього світу, і це надає великий потенціал продажів для вашого бізнесу.

Amazon пропонує продаж на п’яти європейських платформах, якими ви можете скористатися, зареєструвавши європейський обліковий запис за 25 фунтів стерлінгів на місяць. 

Почати новий бізнес в іншій країні завжди непросто. Не залежно від того, чи ви досвідчений підприємець або це ваша перша спроба. Поставтеся до цього відповідально, бізнес вимагає багато знань та зусиль. Тоді у вас все вийде та ви досягнете жаданих результатів.

Поділитись:
facebooklinkedin